Jak zaoszczędziliśmy 40 000 $ na rok podróży

, regularnie pytamy, jak zaoszczędziliśmy wystarczająco dużo pieniędzy na podróż, co jest uzasadnionym pytaniem! Niedawno zostaliśmy zaprezentowani na CNN Money, a post skoncentrował się na tym – jak zaoszczędziliśmy na pierwszą wielką podróż za granicę. To uświadomiło mi, że tak naprawdę nigdy o tym nie pisaliśmy na naszej witrynie.

Pomysł na podróż nastąpił po tym, jak poszliśmy na wakacje w całości w Meksyku w lutym 2008 roku. Po powrocie oboje podjęliśmy decyzję, że uwielbiamy tropiki, nudziliśmy nasze obecne życie w Kanadzie i chcieliśmy przygoda.

Wyruszamy na wycieczkę po dżungli przez ATV na nasze wakacje w All Inclusive w Meksyku, patrz, jak młodo!
Zaczęliśmy cieszyć się programami z plecakiem i podróżami w telewizji i czytaliśmy każdy przewodnik, który moglibyśmy zdobyć.

19 listopada 2008 r. (Zaledwie osiem miesięcy później) przywiązaliśmy plecaki i ruszyliśmy w naszą pierwszą wycieczkę z plecakiem przez Azję Południowo -Wschodnią, Indie i Sri Lankę.

Lot z Vancouver do Bangkoku!
Jak więc mieliśmy w banku 40 000 $ dolarów kanadyjskich po zaledwie ośmiu miesiącach? Oto jak:

Przyjmowanie współlokatora

Oszczędzając podróż, konieczne jest obniżenie kosztów wszędzie tam, gdzie możesz, i uzupełniać swój dochód, gdy tylko jest to możliwe.

Posiadałem kondominium, kiedy planowaliśmy naszą podróż. Nick i ja mieszkaliśmy tam razem z współlokatorem, który zajmował drugą sypialnię.

Posiadanie tej dodatkowej osoby pomogło nam spłacić koszty kredytu hipotecznego i mediów. Zapłaciła mi 800 USD miesięcznie, co pozwoliło mi zatrzymać dodatkowe 800 USD w banku każdego miesiąca na podróż i / lub rachunki.

Zmniejszając wszystko, co możliwe

Gdy tylko wiedzieliśmy, że chcemy wybrać się na wycieczkę, zaczęliśmy obniżyć nasze wydatki. Mieliśmy normalne pakiety sznurkowe i internetowe, a kupując, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy, odcinamy je do najbardziej podstawowych możliwych.

Kiedyś robiłem włosy w drogim salonie kosmetycznym w centrum Calgary – około 200 USD za cięcie i kolor. Robiłbym to co dwa miesiące. Aby zaoszczędzić pieniądze, zamiast chodzić do fantazyjnej fryzjerki, dostałem barwnik do włosów w pudełku za 10 USD. Wybrałbym fryzurę, ale nie tak często, a kiedy poszedłem, poszedłem do tańszego miejsca, które pobierało 50 USD lub mniej.

Zamiast spędzać 800 USD w ciągu ośmiu miesięcy, na które oszczędzamy, wydałem około 250 USD na pielęgnację włosów.

Ja i moje włosy około 2008 roku! Barwnik w pudełku i tani cięcie, nieźle
Zamiast kupować przewodniki, aby zaplanować naszą podróż, wynajęliśmy je z biblioteki. Lub poszliśmy do księgarni rozdziałów i siedzieliśmy tam i czytaliśmy przewodniki, a jedno raz w miesiącu Treat Starbucks w załączonym sklepie (jest to normalna rzecz w rozdziałach w Calgary).

Mówiąc o Starbucks. Kiedyś codziennie wypiwałem kawę za 5–7 USD w zależności od rodzaju. To co najmniej 25 USD / tydzień. Przestałem więc mieć Starbucks w ciągu tygodnia i piłem bezpłatną kawę dostępną w pracy. To było oszczędności w wysokości 100 USD miesięcznie.

Powiedz „nie” do lat o wartości 5 USD dziennie ze Starbucks!

Zamiast wychodzić do The Motion Picture Theatre na noc, wynajmowalibyśmy filmy (ludzie wynajęli filmy w 2008 roku!). Podróż do teatru kosztowała 13 USD / osobę, a także popcorn i inne gadżety, za około 40 USD. Wynajęty film i popcorn mikrofalowy kosztują około 6 USD.

To niesamowite, ile pieniędzy możesz zaoszczędzić na małych rzeczach, jeśli naprawdę przyłożyłeś sobie decyzję.

Praca w godzinach nadliczbowych

Nick był operatorem prasowym drukowanym w fabryce w Calgary i otrzymywał co godzinę za swoją pracę. Jeśli pracował w godzinach nadliczbowych (powyżej 40 godzin tygodniowo), otrzymał półtora czasu. Gdyby miał pracować ustawowe wakacje, zapłacił mu potrójny czas. Jeśli zdecydował się pracować w weekendy, otrzymał podwójny czas.

Nie trzeba dodawać, że tak często się nie widzieliśmy, oszczędzając pieniądze na podróż! Ale Nick był w stanie zasadzić dużo pieniędzy w ciągu ośmiu miesięcy, więc ofiara była tego warta.

Stary biuro Nicka (po prawej), nieco inaczej niż jego nowe biuro (po lewej)

Wypłaty pracy i bonusy

Pracowałem w tym czasie jako paralegal nieruchomości i miałem szczęście zarobić dobrą płacę i otrzymywać bonusy, wynagrodzenie wakacyjne i chorobowe wynagrodzenie.

Gdybym nie poświęcił wyznaczonego czasu wakacyjnego (czyli trzy tygodnie) lub moich dni chorych (co było tydzień), byłbym w stanie uznać to za gotówkę na koniec roku. Po tygodniowej wycieczce do Meksyku zostałem z dwoma tygodniami wakacji jako wypłata. A ponieważ tak naprawdę nie choruję, otrzymałem też moją chorobę!

To samo dotyczyło Nicka. Dostał dwa tygodnie wakacji w pracy, a po naszej podróży do Meksyku miał tydzień, nad którym wziął wypłatę gotówką, kiedy porzucił pracę.

All of these payouts together equaled a few thousand dollars.

No taking holiday days to go camping! It was done on a weekend, or not at all

Selling a Vehicle

I didn’t have a car when we were living in Calgary, as I lived close enough to my work that I could walk (30 minutes), or take the bus for cheap when it was really freezing outside, or if I were feeling particularly leniwy.

Nick owned a car because he needed one to get to his job, and it was good to have for travelling around the sprawling city. Plus, the public transportation system in Calgary isn’t the greatest.

Nicks car, thankfully it sold so we could have money for travel!

Nick sold his car a few weeks before we set off to Bangkok. After selling his beloved car, Nick pocketed $6,500 (he gotten it for $12K. cars are never a good investment).

Selling real Estate

A large chunk of my contribution to our first trip came from selling my condominium in Calgary. Unfortunately, I didn’t sell it earlier (ignoring recommendations from, well, everyone). had I done so, I would have made much, much more money.

The value of the condominium was very high during the oil and gas / real estate flourish in Alberta. But, when I went to sell the property, it was during the downturn into a recession (remember, this was all happening in 2008).

We had talked about keeping the condominium and renting it out while we were away, but the cost of a property manager was high, and I didn’t want to have to deal with renter’s issues while laying on a beach in Indonesia. Plus, I wanted (needed) the money for the trip, and I just wanted to be finished with that tie in Calgary. It felt ideal to sell.

The lower level of my condo in Calgary! I cant believe I found this photo ?

After the cost of sprucing up the place with some paint, having a stager come in, paying off all debts and fees (credit card, realtor, legal, mortgage and line of credit), I still made a pretty good amount of money from the sale of the condo.

Totals and Budgeting

Even though we cut down all of our bills and monthly spending, we still had loads of mandatory living expenses during our final eight months in Calgary:

Mortgage, cord TV, cell phones, internet, condominium fees, city taxes, home insurance, car insurance, gas for the car, groceries, electrical energy bill, toiletries, and entertainment.

But, even after spending money on all of those needed expenses, we still ended up meeting our goal of saving $40,000!

On our first backpacking trip! This was in Indonesia, 2009

We planned to travel for one year, but we ended up staying overseas for 13 months. We spent roughly $33,000 for the both of us for 13 months of travel around SE Asia and the Subcontinent.

This amount includes getting all travel gear before departure, our day-to-day travel expenses, travel insurance, flights to and from Asia, travel visas, Nick’s scuba diving certification, and internal flights as well.

Czy było warto?

Spending a little over $30,000 on 13 months of travel was absolutely worth it!

The Taj Mahal in extraordinary India

That money was spent on experiences and activities, rather than material items and superficial things. We learned about other cultures, met terrific locals and travellers, tried new foods and activities, and exposed ourselves to another way of living.

Thinking back now, we can’t believe how much money we used to spend on living expenses in Canada. I don’t indicate anything fun like weekends away, date nights, or any sort of enjoyment – just basic, every day costs.

We calculated that while we were living at home we were spending roughly $3,500 / month on all of the “essentials” before we even woke up.

Putting that into perspective, after we booked our flights to and from Asia, paid for travel insurance and gotten our gear etc., our travel budget while on the road was just $50 per day (or around $1,500 per month).

That’s less than half the cost of living in Canada, and we were enjoying a much a lot more satisfying life overseas.

After our SE Asia trip, we realized just how far our money goes abroad, and how much money we wasted on things that didn’t bring us any happiness in Canada.

At that point, we only had SE Asia and the Subcontinent to compare it to, but having now travelled around the world for nearly eight years, we know that there are lots of countries in Europe, Latin America and Asia where your hard earned dollars will go additionally than in Canada, the USA, England or Australia.

Piękna plaża Leela na Koh Phangan w Tajlandii.
Za 1500 USD – 2000 USD miesięcznie para może łatwo podróżować w wielu częściach świata. Ta sama kwota jest zaledwie spłatą kredytu hipotecznego lub wypłaty czynszu w Kanadzie.

Podróż stała się teraz naszym stylem życia i jesteśmy na zawsze wdzięczni, że mieliśmy odwagę porzucić naszą pracę, sprzedać nasze aktywa, przechowywać resztę naszych właścicieli (które później straciliśmy w powodzi) i pożegnać się z naszym znajomym mieszka w Kanadzie. Ustalenie naszej pierwszej przygody z plecakiem było otwarcie oczu i zmienianie życia.

Nie mogę wymyślić lepszego sposobu wydania 33 000 $?

Mam nadzieję, że ten artykuł dał ci dobre pomysły, aby zacząć oszczędzać na własnych celach podróży. Aby uzyskać wiele więcej porad i inspiracji na temat oszczędzania pieniędzy na podróż, spójrz na te posty:

Najwyższy przewodnik po wcześniejszej emeryturze

7 pomysłów na zaoszczędzenie 15 000 $ w ciągu zaledwie jednego roku

Jak podróżować po świecie, skoro absolutnie nie masz pieniędzy

10 sposobów oszczędzania pieniędzy na światową podróż

Twoja kolej! Czy byłeś kiedyś na długoterminowej podróży, czy myślałeś o sprzedaży podróży? Podziel się z nami swoją historią w komentarzach poniżej!

Jak ten artykuł? Przypiąć!

Oświadczenie: Goats On the Road jest asystentem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Wskazuje to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupujesz od tych sprzedawców.